ISSN: 0137-3056


MoSaHE points:

13



Editor in chief:
prof. dr hab. Tomasz Żylicz
tzylicz@wne.uw.edu.pl

Editorial assistant:
Marta Höffner
ekonomia@wne.uw.edu.pl
(48) 22 55 49 184

Publisher:



Kampania reklamowa mBanku - czy przekroczona została cienka czerwona linia?

M. Komorowska, I. Szyszkowska

ABSTRACT: Pod koniec ubiegłego roku (listopad 2000) byliśmy świadkami spektakularnego wejścia na rynek mBanku - pierwszego wirtualnego banku w Polsce. Reklamy w prasie, radiu, telewizji, olbrzymie billboardy -wszystko to nie tyle informowało, ile krzyczało: —Ludzi i pieniądze traktujemy seriolj (w odróżnieniu od banków tradycyjnych), —konkurencja wysiada na stacji oprocentowaniela (najlepiej oprocentowane na rynku: lokaty a vista emax - 16,5% i ekonto osobiste - 15,5%), —mBank - wirtualna instytucja, do której chodzić nie trzebald (dostępny przez telefon, internet, komórkę; zawsze otwarty: 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu). Ta agresywna kampania, przez jednych określana jako odlotowa, dowcipna, prześmiewcza, przez innych - bezczelna, godząca w interes branży, wzbudziła wiele kontrowersji. Prezentując argumenty za i przeciw, przedstawimy również swój własny punkt widzenia, to jak my -w końcu potencjalne klientki mBanku -zapatrujemy się na taką formę promowania i oferowania usług finansowych. Spróbujemy odczytać coś z —kryształowej kulilz, co ułatwi namspojrzenie na sprawę z perspektywy tych kilku miesięcy działalności mBanku oraz wiedza o reakcji konkurencji (wejście na rynek kolejnych bankówwirtualnych, np. Inteligo promowanego jeszcze bardziej agresywnie, dosadnie, intrygująco, a wręcz szokująco). 2. Rewolucja czy chwyt reklamowy? Internet przestaje być tylko .ródłem informacji. W błyskawicznym tempie zaczyna wkraczać w kolejne dziedziny naszego życia. Po wirtualnych

Full text (PDF)


Issue number: 3

In this issue:

Poland’s Road to Euro: A Review of Options
S. Gomułka
ABSTRACT | PDF
Globalizacja a Unia Europejska
A. Łukaszewicz
ABSTRACT | PDF
Niepewność dochodów budżetu państwa w 2001 roku. Ekspertyza dla Senatu RP
W. Sztyber
ABSTRACT | PDF
Przesłanki i założenia integracji monetarnej w Europie na tle teorii optymalnego obszaru walutowego
T. Łyziak
ABSTRACT | PDF
Environmental Amenities on the Housing Market in Warsaw: Hedonic Price Method Research
M. Borkowska, M. Rozwadowska, J. Śleszyński, T. Żylicz
ABSTRACT | PDF
Ekologiczna oferta banków Niemiec i Austrii
B. Koszułap
ABSTRACT | PDF
Rekomendacje regulacyjne w odniesieniu do energetyki (cz. II)
A. Dobroczyńska, L. Juchniewicz
ABSTRACT | PDF
Pozycja ekonomiczna ChRL
M. Haliżak
ABSTRACT | PDF
Międzynarodowy handel usługami w świetle zasad WTO
M. Kruszka
ABSTRACT | PDF
Produkty nowe i zmodernizowane a inflacja
M. Brzozowski
ABSTRACT | PDF
Strategia kreowania wizerunku gminy turystycznej
J. Olszewska
ABSTRACT | PDF
Nauczanie informatyki na studiach ekonomicznych
T. Kasprzak, M. Lasek
ABSTRACT | PDF
Globalizacja w amerykańskim stylu. Studium z socjologii ekonomicznej
T. Grosse
ABSTRACT | PDF
Seminaria i konferencje
J. Kleer
ABSTRACT | PDF
Kampania reklamowa mBanku - czy przekroczona została cienka czerwona linia?
M. Komorowska, I. Szyszkowska
ABSTRACT | PDF
Kultura marketingowa
P. Modzelewski
ABSTRACT | PDF
SEARCH:



2024
2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 2007 2005 2004 2003 2002 2001 2016