ISSN: 0137-3056


MoSaHE points:

13



Editor in chief:
prof. dr hab. Tomasz Żylicz
tzylicz@wne.uw.edu.pl

Editorial assistant:
Marta Höffner
ekonomia@wne.uw.edu.pl
(48) 22 55 49 184

Publisher:



Autoselekcja w internetowym eksperymencie Keynesian p-Beauty Contest

T. Kopczewski

ABSTRACT: Keynesian p-Beauty Contest (KpBC) is one of the most commonly used laboratory experiments to study the degree of rationality of people and the learning process. It is also applicable in education as a tool to illustrate both the concept of rationality and iterative elimination of dominated strategies. The aim of this paper is to present the results of online teaching experiments in which an auto-selection mechanism has been used based on the existing social stereotypes. The repeatability of the results shows that the experiments are resistant to the distortions arising from the use of the online environment, and that a developed methodology allows to carry out reliable experimental studies.

Full text (PDF)


Issue number: 26

In this issue:

Mechanizm upadku socjalistycznego systemu gospodarczego
M. Taguchi
ABSTRACT | PDF
The Misalignment of the Real Exchange Rate with the Fundamentals: Evidence from the Czech Republic, Hungary and Poland
V. Posta
ABSTRACT | PDF
Skuteczne strategie segmentacyjne - w kierunku ograniczenia ryzyka utraty klienta zamożnego
K. Opolski, T. Potocki, T. Świst
ABSTRACT | PDF
Stosowanie ulg i zwolnień w podatku dochodowym od osób fizycznych w państwach UE
A. Ślesicka
ABSTRACT | PDF
Kwestia definicji dóbr publicznych
E. Rutkowska
ABSTRACT | PDF
Proces podejmowania decyzji kredytowej (na przykładzie ofert wybranych banków detalicznych)
J. Wróblewska
ABSTRACT | PDF
Ewolucja polityki społecznej we Wspólnocie Europejskiej
M. Małkowski
ABSTRACT | PDF
Autoselekcja w internetowym eksperymencie Keynesian p-Beauty Contest
T. Kopczewski
ABSTRACT | PDF
SEARCH:



2024
2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 2007 2005 2004 2003 2002 2001 2016